Rådgiver IT- og fagopplæring
Vil du jobbe med den nyeste teknologien på et fagområde som har stor betydning for innbyggerne i Norge?
I Framsikt trenger vi rådgivere som kan være med på veiledning i bruk av Framsiktverktøyet, utarbeide opplæringsressurser og gjennomføre kurs og webinarer.
Hvem vi ser etter?
Vi ser etter deg som har praktisk erfaring med Framsikt og arbeid med økonomiplan/budsjettering, og/eller rapportering fra kommunesektoren. Du må ikke være IT-ekspert, men du bør synes det er spennende å lære deg IT-systemer.
Vi ser etter deg som er opptatt av formidling og å skape forståelse, og har et språk og en pedagogisk tilnærming som gjør at du klarer å uttrykke kompliserte sammenhenger på en enkel måte. Fordi vi utelukkende kommuniserer med våre kunder på norsk er det viktig at du behersker språket godt både skriftlig og muntlig.
I Framsikt er det høyt tempo og du må like å jobbe strukturert samtidig som du håndterer mange samtidige aktiviteter.
Kjenner du deg igjen i dette bør du ta en prat med oss!
Om stillingen
Kort oppsummert er din oppgave å være med på å:
- Utarbeide dokumentasjon, filmer og andre ressurser til Framsikt sitt hjelpesenter
- Lage og holde kurs
- Gjøre brukertesting i forbindelse med systemoppdateringer
- Veilede kunder i bruk av Framsikt
- Bidra til å løse supportsaker
Kunnskapssenteret i Framsikt lager fysiske og digitale kurs, i tillegg til et hjelpesenter med oppgaveveiledninger, artikler og videoer.
For å sikre at vi alltid er oppdaterte på utviklingen har kunnskapssenteret en viktig rolle i produktutviklingen i form av testing av nyheter og forbedringer i Framsikt. Vi tar et særlig ansvar for å ha kundebrillene på, og sikre at utviklingen fungerer godt sett med brukerens øyne.
En viktig del av jobben er kontakt med brukere gjennom supportavdelingen vår. Du får sjansen til å dele dine kunnskaper både med brukerne våre og de som arbeider i supportavdelingen hver dag. Til gjengjeld har supportteamet mye erfaring og teknisk kunnskap å gi deg. Sist, men ikke minst, får du se hvilke problemer som ofte oppstår slik at vi kan adressere svake punkter i opplæring og dokumentasjon.
Gjennom disse oppgavene får du en unik mulighet til å bygge dyp forståelse av hvordan løsningen fungerer og hvordan den brukes i praksis.
Vi tilbyr:
- Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver.
- Mulighet til å påvirke utviklingen av Framsikt-verktøyet
- Konkurransedyktig lønn, bonusordning og gode forsikringsordninger.
- Karrieremuligheter i en voksende kunnskapsbedrift
- Et arbeidsmiljø med dyktige, engasjerte og hjelpsomme kollegaer
- Fleksibel arbeidshverdag.
Arbeidssted
Arbeidssted er ved et av våre kontorer i Tromsø, Bø i Vesterålen, Bodø,Trondheim, Bergen, Lillehammer eller Sandvika. Lederen din vil ha kontorsted i Sandvika.
Det vil være mulighet for delvis bruk av hjemmekontor.
Om oss
Framsikt er en IT-bedrift i vekst, med over 90 ansatte. Vi tilbyr kommuner og fylkeskommuner en skybasert løsning for helhetlig virksomhetsstyring. Vi har
moduler for analyse, planlegging, mål- og resultatstyring, budsjettering, rapportering og politikermedvirkning - alt i en og samme løsning.
Vår løsning brukes av over 200 kommuner og fylkeskommuner, og mer enn 15.000 brukere. I 2021 omsatte Framsikt for 80 millioner og sikter mot å passere 110
millioner i omsetning i 2022. Visma er største eier i Framsikt og vi samarbeider tett om best mulig løsninger for våre kunder.
1/3 som arbeider i Framsikt har Framsikt som sin første jobb. Vi er en organisasjon med en god blanding av nyutdannede og erfarne medarbeidere innen IT, produktutvikling, kommuneøkonomi og virksomhetsstyring. I tillegg til hovedkontoret i Bø i Vesterålen har vi kontorer i Tromsø, Bodø, Trondheim,
Bergen, Lillehammer, Sandvika og vår utviklingsavdeling i Bangalore i India. Hvert år har vi Kick off der alle ansatte samles til faglig og sosialt samvær. I Framsikt er vi opptatt av å ha et godt arbeidsmiljø og bidra til å gjøre hverandre gode.
Kontakt
Sissel Marie Linge Ringstrøm, mob. 416 09 267
SØK HER
By/sted
- Framsikt
Fagområde
Søknadsfrist
2023-03-15