Økonomirådgiver
Stillingen er plassert i kommunalsjef-området for økonomi og virksomhetsstyring i kommunens sentrale administrasjon. Avdelingen består av 13 årsverk. Vi har ansvaret for kommuneregnskapet, anskaffelsesområdet, koordinering av kommunens økonomi og virksomhetsstyringsprosesser og kvalitetsarbeid.
Stillingen vil inngå i et team på 4 økonomirådgivere som jobber ut mot kommunens tjenesteområder og ivaretar koordineringen av årshjulsprosessene innenfor økonomi og virksomhetsstyring. Hos oss blir du en del av en avdeling med høy kompetanse, stort engasjement og godt arbeidsmiljø! Vi bruker Framsikt som arbeidsverktøy innen både økonomi- og virksomhetsstyring.
Arbeidsoppgaver
- Bistand til virksomhetsledere i den løpende økonomi- og virksomhetsstyringen
- Opplæring og kurs til ledere innen økonomi og budsjettering
- Delta i kommunens årshjulsakvititeter. Dette innebærer budsjett/planprosesser, periodevise rapporteringer til politisk nivå og årsrapportering
- Analyser av produktivitet, effektivitet og behovsutvikling i kommunens tjenester
- Prosjektrapportering for eksterne tilskuddsordninger
- Være kommunens kontaktpunkt mot vårt regionale forsikringssamarbeid
- Saksbehandling i økonomiske saker til politiske utvalg
- Delta i videreutvikling innenfor avdelingens ansvarsområde
Kvalifikasjoner
- Minst tre års høyere økonomisk utdannelse
- Erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver er en fordel. Personlig egnethet er også viktig.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Personlige egenskaper
Vi søker deg som liker å samarbeide med andre, og er en faglig støttespiller til ledere som ikke har økonomi som fagområde. Du liker å jobbe i team og løse oppgaver sammen med andre, men har også evnen til å jobbe selvstendig med saker. Du er analytisk og evner å fremstille problemstillinger og utviklingstrekk på en pedagogisk måte. Du er initiativrik og liker å ha mange baller i luften.
Vi tilbyr
Vi tilbyr interessante oppgaver for deg som liker å jobbe med
samfunnsnyttige oppgaver i skjæringspunktet mellom økonomi og
tjenesteproduksjon. Hos oss blir du en del av en avdeling med høyt
kompetente og engasjerte medarbeidere.
Andre opplysninger
I Lier kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.
SØK STILLINGEN
By/sted
- Lier kommune
Fagområde
Søknadsfrist
2022-09-30