Kommunedirektør
Løten kommune ligger på Hedmarken i Innlandet fylke og har vel 7600 innbyggere. Kommunens visjon er «Midtpunkt med mangfold». Vi kan trygt si at vi er et midtpunkt, sentralt plassert langs veg og jernbane, en drøy time nord for Oslo. Her møtes flatbygdene rundt Mjøsa og Østerdalens skoger i en innholdsrik landbrukskommune. I Løten kan du få det beste fra to verdener med både landlige og urbane kvaliteter. En skitur på Budor og Hedmarksvidda er kun noen minutter unna, det samme er bylivets tilbud i Hamar og Elverum med knappe 18 km til hver by.
Arbeidsmulighetene er mange i en stor og felles arbeidsregion. Befolkningen er mangfoldig, og raushet og romslighet preger oss i både lynne og landskap. Løten
kommune har 450 årsverk. Administrasjonen er organisert med kommunedirektør og tre kommunalsjefer som leder tilsammen 22 virksomhetsledere. Innbyggere og tjenestemottakere skal oppleve at verdiene RESPEKT – ANSVAR – MOT er beskrivende for hvordan Løten kommune opptrer, uavhengig av hvem de er i dialog med. Les mer om oss på www.loten.kommune.no
Løten er en veldrevet kommune, men den økonomiske sitasjonen i kommunesektoren krever stadig tilpasning av driftsnivået til tilgjengelige ressurser. Du bør derfor ha erfaring med ledelse av endrings- og effektiviseringsprosesser basert på innovasjon, digitalisering og brukerorientering.
Ønsket bakgrunn/erfaring
- Kunne forstå og operere i henhold til politiske prosesser.
- God kunnskap og erfaring med økonomistyring, budsjett og økonomiplaner.
- Erfaring med ledelse av prosesser innen effektivisering, endring og omstilling med dokumenterte resultater.
- Gode resultater også fra utvikling av ledere, medarbeidere og organisasjon.
- Helst erfaring innen kommunal forvaltning og drift. God erfaring fra annen offentlig virksomhet kan kompensere for dette.
- Det er ønskelig med erfaring med administrativ saksbehandling opp mot politisk nivå.
- Erfaring med god samhandling og medbestemmelse fra arbeidstakerorganisasjoner i aktuell prosesser.
- Bakgrunn fra relasjonsbygging, mediekontakt og arbeid i «det offentlige rom».
- Høyere relevant utdanning.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Lederstil/personlige relasjoner.
- Trygg, synlig og samlende som leder.
- Analytisk, strukturert og med et strategisk perspektiv.
- Engasjert, inkluderende og god relasjonsbygger.
- Løsnings-, handlings- og resultatorientert og gjennomføringssterk.
- Gode samarbeidsevner, men må også kunne ta nødvendige avgjørelser.
- Ha integritet, være robust, modig og tåle motstand
- Kunne skape motivasjon og engasjement rundt seg.
- Representere Løten kommune på en troverdig måte.
For næmere informasjon om stillingen kontakt gjerne vår rådgiver Per Inge Hjertaker hos Headvisor, tlf. 91729682. Ordfører Marte Larsen Tønseth kan også kontaktes på telf. 90549707. Søknad sendes snarest og senest 4. januar 2021.
SØK HER
By/sted
- Løten kommune
Fagområde
Søknadsfrist
2021-01-04